Izglītība
E twining

Vangažu vidusskola šogad otro reizi ir ieguvusi “eTwinning Skola” statusu, “eTwinning Skola” atzinības zīmi, karogu un suvenīrus, kā arī ES Inovāciju, pētniecības, kultūras, izglītības un jaunatnes komisāres Marijas Gabrielas (Mariya Gabriel) pateicības vēstuli. 22 Latvijas izglītības iestādes ir starp tām 2935 iestādēm visā Eiropā, kam eTwinning Centrālais atbalsta dienests šī gada aprīlī uz diviem gadiem piešķīra “eTwinning Skola” statusu, tādējādi novērtējot iestāžu aktīvu iesaistīšanos eTwinning projektu īstenošanā un pedagogu profesionālās pilnveides pasākumu veicināšanā. Konkursa kārtībā augsto atzinības zīmi piešķīra iestādēm, kurās darbojas aktīvu skolotāju komandas, kas īsteno eTwinning sadarbības projektus, skolā veicina digitālo pratību un interneta drošību.

Vangažu vidusskola ir  saņēmusi īpašu pateicības vēstuli no Eiropas Savienības Inovāciju, pētniecības, kultūras, izglītības un jaunatnes komisāres Marijas Gabrielas, kurā viņa slavē skolas vadības un skolotāju ieguldīto darbu. Savā vēstulē komisāre raksta “Iegūtais “eTwinning Skola” statuss parāda, ka Jūsu skola ir izmantojusi jaunākos digitālos un radošos rīkus, lai uzlabotu skolēnu mācību sasniegumus, atspoguļo veiksmīgu sadarbību ar citām eTwinning skolām.” Īpaši tiek izcelts arī “eTwinning Skolu” ieguldījums nepārtraukti veicinot pedagogu profesionālo pilnveidi, kā rezultātā palīdzot pedagogiem uzlabot savas prasmes skolēnu labā.

Vangažu vidusskolas skolēni kopā ar priekšmetu skolotājiem  2021./2022.m.g. čakli darbojas eTwinning nacionālos un starptautiskos projektos. Šobrīd 2 projekti ir noslēgušies: “Welcome autumn”(5.a klase, projekta vadītāja S.Vencjuna) un “Izrauties no 4 sienām”(5.a klase, projekta vadītājas: I.Reniņa, S.Vencjuna), par kuriem ir saņemti nesen Nacionālie Kvalitātes sertifikāti, kas apliecina darba kvalitāti, 21.gs caurviju kompetences: starppriekšmetu saikne, e-drošība, kritiskā domāšana, radošā un digitālā kompetence, sasniedzamais rezultāts un atgriezeniskā saite.

Jauna pieredze šogad Vangažu vidusskolai bija pirmo reizi vadīt un organizēt nacionālo eTwinning projektu “Izrauties no 4 sienām” (projekta dibinātājas I.Reniņa, S.Vencjuna), kurā piedalījās 10 Latvijas skolas: Vangažu vidusskola, Gulbenes novada vidusskola, Liepupes pamatskola, Pāles pamatskola, Kusas pamatskola, Trikātas pamatskola, Kandavas reģionālā vidusskola, Brocēnu vidusskola, Talsu 2.vidusskola, A.Eglīša Ļaudonas vidusskola.

Pamatojoties uz skolu sniegtajām aptaujām par attālināto mācību laiku 2020./2021.mācību gadā, kad skolēniem bija ierobežotas iespējas komunicēt un sadarboties klātienē, projekts piedāvāja kopīgas piedzīvojumu aktivitātes partneru skolām. Aktivitātes balstītas uz iepriekš iegūto pieredzi un zināšanām mācību stundās (sports - fiziskās aktivitātes, datorika - IKT prasmes, dabaszinības - orientēšanās brīvā dabā, svešvalodas - komunikācija, karjera, pašvaldība). Atslēgas vārdi - fiziskās aktivitātes dabā, pozitīvas emocijas (emocionālā inteliģence). Projekta mērķis: īstenot skolēnu organizētas piedzīvojumu aktivitātes vienaudžiem projekta partnera pilsētā. Projektā integrējās dažādi mācību priekšmeti: sports, sociālās zinības, latviešu valoda, dabaszinības, klases stunda, informātika, ģeogrāfija. Projekta dalībnieki bija 5.- 8. klašu skolēni. Mācību procesā tika pilnveidota skolēnu motivācija, līdzdalība un līdzatbildība, pašiniciatīva. Skolotāja darba procesā darbojās kā padomdevējs, kā arī sniedza atbalstu skolēnam, nodrošinot individuālu un diferencētu pieeju.

Skolēni aktīvi piedalījās radošajos uzdevumos: partneru izaicinājuma uzdevumi fiziskajās aktivitātēs, veidoja skolas vizītkarti, komandas karogu, dažādas aktivitātes dabā, kā arī piedalījās jaukto skolu skolēnu komandās, izdaiļoja akmeņus, gatavoja ēdienu, rudens mandalas no dārzeņiem, ziediem, sēkliņām, plānoja piedzīvojumu trases uzdevumus, zīmēja dizainu piknika zābakiem, atspoguļojot savus darbus eTwinning live Twinspace platformā.