Ceļi, satiksme

Vidzemes šosejas (A2) posmā no Rīgas robežas līdz Garkalnei (12.41.–22.00. km), ietverot ceļa mezglus ar Rīgas apvedceļu (A4), Tallinas šoseju (A1) un autoceļu Garkalne–Alauksts (P3), sākas satiksmes organizācijas izmaiņu būvdarbi. To rezultātā uzlabosies satiksmes drošība vienā no noslogotākajiem valsts galveno ceļu posmiem.

Satiksmes organizācijas izmaiņas:

  • Vidzemes šosejas posmā slēgs divas apgriešanās vietas –  aiz Langstiņiem (16,04 km) un pirms Garkalnes (19,71 km), saglabājot apgriešanās vietu pirms Garkalnes (19.01 km);
  • Rīgas apvedceļa (A4) (Baltezers–Saulkalne) un vietējā valsts autoceļa Pievedceļš uz Langstiņiem (V54) krustojumā tiks aizliegti kreisā pagrieziena manevri;
  • uz autoceļa Garkalne–Alauksts (P3) pārvada rampas pār Vidzemes šoseju pārbūvēs barjeras;
  • uz Vidzemes šosejas no Rīgas līdz ceļu mezglam ar A2/A1, ietverot arī pašu mezglu, uzstādīs apgaismojumu. Apgaismojuma kabeļu izbūves zonās atjaunos segumu.
1

Visā Vidzemes šosejas posmā arī tiks uzlabota virzienu rādītāju sistēma, virziena rādītājus uzstādot uz L-veida konsolēm un vietām arī metāla kopnēm, kas tiks veidotas pāri Vidzemes šosejas braukšanas joslām.

Vidzemes šosejas ceļa mezgls ar Tallinas šoseju un Rīgas apvedceļu (Baltezers–Saulkalne) (A4) ir klasificēts kā melnais punkts. No 2017. līdz 2023. gadam autoceļa posmā no Rīgas robežas līdz Garkalnei reģistrēti 130 ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), no kuriem 37 CSNg ar  cietušajiem. (51 ievainots, 1 smagi ievainots, 1 bojāgājušais).

Kreisie pagriezieni ir viens no bīstamākajiem manevriem satiksmē, īpaši intensīvā, savukārt apgriešanās ir kreisā pagrieziena paveids. Uzlabojot satiksmes drošību valsts autoceļu tīklā, VSIA Latvijas Valsts ceļi mērķtiecīgi slēdz kreisos pagriezienus un apgriešanās iespējas ārpus divlīmeņu satiksmes mezgliem. A2 apgriešanās vietu slēgšana ir saskaņota ar VUGD un NMPD.

Lai uzlabotu satiksmes drošību pēdējo gadu laikā ir likvidēti vairāki kreisie pagriezieni un apriešanās vietas:

  • uz Tallinas šosejas (A1):
  • no Baltezera līdz Pulksteņezeram (0,00.–13,85. km) (2021),
  • ceļa mezglā ar reģionālo autoceļu Duči–Limbaži (P53) un ceļa mezglā ar autoceļu Pievedceļš Zvejniekciema stacijai (V55 ) (2020);
  • uz Rīgas apvedceļa (Salaspils–Babīte) (A5):
  • no Stūnīšiem līdz Mežvidiem (23,40.–33,65. km) (2023),
  • krustojumā ar autoceļu Ķekava–Plakanciems (V6) (Ķekavas apvedceļa būvniecības ietvaros) (2023);
  • uz Jelgavas šosejas (A8) pie Medemciema (1,17. un 12,13. km) (2020);
  • uz Daugavpils šosejas:
  • krustojumā ar Līvzemes ielu (20,85. km) (2022),
  • pie Likteņdārza (102. km)  (2014);
  • uz Rīgas apvedceļa (Baltezers–Saulkalne) (A4) krustojumā ar Rožu ielu (2017);
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no Krustiņiem līdz Silciemam (39,44.–46,30.km) (2023)

Kā apgriešanās vietas šajā posmā uz Vidzemes šosejas varēs izmantot divlīmeņus satiksmes mezglu A2/A4 un A2/P3 Garkalnē.

1

Darbus par līgumsummu 1 867 836, 85 eiro veic SIA Pamatceļš, un tos plānots pabeigt šā gada rudenī. Projekta autors – SIA Vertex projekti. Būvuzraudzību nodrošina SIA Ceļu inženieri.