Jaunais un talantīgais latviešu kartingists, 14 gadus vecais Tomass Štolcermanis Spānijā aizvadījis FIA pasaules kartinga čempionāta sacensības junioru klasē (pasaules čempionāts notiek divām klasēm), kurās starp 109 pieteiktajiem 13-14 gadus veciem dalībniekiem, starp kuriem bija visi labākie rūpnīcu komandu braucēji, Tomass pēc pieciem hītiem bija otrais (!!!), bet finālbraucienā, kurā kvalificējās tikai 36 pasaules labākie braucēji, mūsu sportists izcīnīja augsto piekto vietu. Līdz šim šādās
Pēc starta Tomass slapjajā trasē bija otrais, taču jau pirmā apļa izskaņā Tomass apdzina tā brīža līderi un izvirzījās 1.vietā. Trasei žūstot, piektajā aplī Tomass zaudēja savu pirmo pozīciju un atkrita uz otro vietu. Devītajā aplī tika zaudēta vēl viena pozīcija, bet pēc 12 apļiem Tomass bija atkritis uz piekto vietu. Turpinājumā Tomass nosargāja savu augsto piekto vietu, kas uzskatāma par lielisku rezultātu! Sākotnēji uzvaru svinēja angļu braucējs Fredijs Sleiters, kuram Štolcermanis zaudēja 13 sekundes, bet vēlāk sportists saņēma piecu sekunžu sodu un par uzvarētāju kļuva japānis Kīns Nakamura Beta.
Kā pēc sacensībām portālam Go4speed pastāstīja braucēja mamma Nellija Štolcermane, tad ''Šīs bija augstākās sacensības, kādas ir kartingu braucējiem. Pēc treniņiem, kas sākās jau trešdien, sekoja pieci hīti, kuros dažādās variācijās sportisti vāca punktus. Pēc sestdienas Tomass bija trešais, bet šodien pēc pēdējā hīta viņš pakāpās uz augsto otro vietu, kas finālā ļāva startēt no pirmās starta rindas. Finālbraucienā tika izcīnīta augstā piektā vieta, bet es pat teiktu, ka šeit jāliek uzsvars uz hītu braucieniem, kur viņš pēc pieciem braucieniem bija otrais pasaulē. Jā, pēc tam sekoja viens galvenais finālbrauciens, kurā viņš izcīnīja 5.vietu, taču, neskatoties uz to, mēs visi esam bezgala priecīgi un lepni,” prieku neslēpa mamma Nellija Štolcermane.
Jautāts, kas varbūt pietrūka, lai ierindotos Top 3, Nellija atzina, ka ''Šobrīd grūti teikt. Līdz piektajam aplim viss bija kārtībā, taču tad pa trasi burtiski lidoja Sleiters, kurš pārņēma vadību. Pat nesapratām, kur viņam bija tāds ātrums. Cik skatījāmies rezultātos, tad Tomasam katrā turpmākajā aplī ātrums sāka kristies. Nezinu patieso iemeslu, bet pieļauju, ka varbūt tas bija saistīts ar spiedienu riepās. Tā ir laimes spēle, jo spiediens riepas tiek likts pēc tā, kādu laiku tu prognozē – paliks slapjāks, paliks sausāks, līs/nelīs. Tas viss ir ļoti svarīgi un būtiski. Šoreiz, iespējams, spiediens bija vairāk slapjākai trasei. Bet tā ir mana varbūtības teorija. Kļūdas nekādas nebija, viņam vienkārši zuda ātrums. Jāsaka, ka labi, ka beigās palika piektais.''
Jautāts, vai šī piektā vieta ir pārsteigums vai tomēr neliela vilšanās, zinot, uz ko cerēja pats sportists un kāds rezultāts tika sasniegts pēc pieciem hītiem, Nellija atzina, ka ''Mums tas pārsteigums nebija, jo mēs redzējām, cik viņš bija stiprs visu šo nedēļas nogali. Treniņos, hītos viņš bija ļoti stiprs un uzrādīja lieliskus rezultātus. Protams, Tomass noteikti par šo rezultātu pārdzīvos, bet kopumā uzskatu, ka viss ir lieliski! Malacis. Mēs visi lepojamies!''
Portāls Go4speed arī Haraldam Šlēgelmilham uzjautāja, kas varbūt nedaudz Tomasam pietrūka, lai iekļūtu Top 3. Haralds atzina, ka ''Grūti spriest, jo faktori var būt dažādi. Konceptuāli spriežot, liekas, ka lietus nedaudz patraucēja. Lietū tas temps bija mazliet mazāk konkurētspējīgāks kā sausajā trasē, kur pēdējā hītā viņš vispār pārliecinoši apsteidza otrajā vietā esošo braucēju. Ja būtu fināls pa sausu trasi, domāju, ka rezultāts būtu vēl labāks. Kas pietrūka finālā? Varbūt šasijas specifika, varbūt spiedieni, varbūt regulējumi. Tur ir dažādi apstākļi. Jāņem vērā, ka rezultāti ir ārkārtīgi blīvi. Visi, kuri tiek finālā, visi var uzvarēt! Iepriekšējās šādās sacīkstēs Tomass, ja nemaldos, kvalifikācijā bija 46.vietā, no līdera atpaliekot tikai 0,3 sekundes! Tas ir kosmoss, un tur katrai niansei ir sava nozīme. Bet jebkurā gadījumā esam lepni par Tomasa rezultātu. Cepuri nost!''