Marta mēnesī Ropažu novadā tika organizēts soļošanas izaicinājums starp novada izglītības iestādēm. Izaicinājuma mērķis bija pievērst uzmanību jēgpilnai tehnoloģiju izmantošanai un uzlabot pedagogu emocionālo un fizisko pašsajūtu tuvojoties mācību gada izskaņai. Skolotāji izmantojot aplikāciju “Walk15”, devās pastaigās, krājot soļus un palīdzot savām izglītības iestāžu komandām ierindoties līderu pozīcijās un vienlīdz uzlaboja savu fizisko un emocionālo pašsajūtu.
Papildus soļošanas izaicinājumam katru nedēļu tika piedāvāti dažādi uzdevumi, kuru mērķis bija iepazīstināt pedagogus ar dažādiem tehnoloģiju rīkiem, kas var noderēt gan ikdienā, gan mācību procesā. Katras nedēļas uzdevumam bija savs mērķis:
- Pirmajā nedēļā skolotāji apguva vietni “Padlet”, kurā dalījās ar tehnoloģiju rīkiem, ko izmanto ikdienā mācību procesā.
- Otrā nedēļa, kas sakrita ar pavasara brīvlaiku, bija aicinājums skolotājiem paspēlēties ar iekšējo bērnu, un izmantojot rīku “Sketch.metademolab” atdzīvināt uz lapas zīmētus tēlu. Paralēli uzņēmums “Darbnīca mežs” aicināja skolotājus doties spilgtā piknikā un uzņemt iedvesmojošas bildes.
- Vai tehnoloģijas var palīdzēt rast laiku sev? Trešajā nedēļā skolotāji audzēja “miera mežu un dārzu” izmantojot aplikācijas “Flora” un “Forest”. Aplikāciju mērķis ir uz noteiktu laiku atturēt lietotāju no telefona izmantošanas. Kamēr telefons atrodas miera režīmā, tajā aug koki un ziedi.
- Ceturtajā un noslēdzošajā nedēļā, protams, neiztikt bez aktuāliem rīkiem sabiedrībā. Tāpēc talkā tika aicināts “ChatGPT”. Ceturtās nedēļas uzdevums bija veidojot mērķtiecīgu un precīzu dialogu, izveidot dzejas rindas par konkrētā mirkļa izjūtām.
Šie uzdevumi sniedza jaunas zināšanas un prasmes, kas veicināja radošumu un skatījumu par tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā.
Lai soļošanas procesu apvienotu ar mirkli sev, Ropažu novada izglītības iestāžu psihologi sagatavoja radošus vingrinājumus, kas kopumā vairotu pedagogu emocionālo labbūtību. Šo vingrinājumu mērķis bija vairot pedagogu rūpes par sevi. Palīdzēt pedagogiem apgūt dažādas tehnikas t.sk. apgūt apzinātības vingrinājumus, lai mācītu rast mieru pavasara saspringumā, atslābināties un sadzirdēt sevi. Praktizēt laipnību un labvēlību pret sevi, prast uzslavēt sevi.
Šis izaicinājums nebūtu iespējams bez atsaucīgu uzņēmumu un topošo uzņēmēju atbalsta. Tāpēc vēlamies izteikt lielu paldies uzņēmumiem “PNB Print”, “Dreiling”, “BigGames”, “Darbnīca Mežs”, “Getliņi EKO”, “Roadgames”, “Perlan Jewelry”, māksliniecei Ivetai Siliņai, kuri ne tikai sagatavoja uzdevumus no savas puses, bet arī sniedza pateicības balvas izaicinājuma dalībniekiem. Kā arī īpašs paldies “Piekar”, “Beto”, “Soft crochet”, “Fluffy soap”, “Bete designs” un “Hair loops” mazajiem, topošajiem uzņēmējiem no Ulbrokas vidusskolas skolēnu mācību uzņēmumiem, kas atbalstīja skolotājus šajā izaicinājumā un izvērtēja skolotāju iesūtītos, otrās nedēļas uzdevuma darbus.
Šāda sadarbība ne tikai stiprināja kopības sajūtu, bet arī veicināja vietējo kopienu attīstību.
Izaicinājums bija ne tikai lielisks veids, kā veicināt fizisko aktivitāti un tehnoloģiju apguvi, bet arī pierādīja, cik svarīgi ir rūpēties par savu veselību un labsajūtu. Paldies visiem dalībniekiem un atbalstītājiem par aktīvu iesaistīšanos un pozitīvu enerģiju! Atliek vien novēlēt, lai apgūtās prasmes kļūst par visu Ropažu novada pedagogu ikdienu un darba steigā izdotos atrast mirkli sev.
Ar soļošanas izaicinājuma “Pavasara ceļvedi” var iepazīties https://heyzine.com/flip-book/52514eb4cc.html#page/1