Izglītība Projekti
1

Valsts izglītības satura centra koordinētā projekta Nr.8.3.1.1./16/I/002 "Kompetenču pieeja mācību saturā" ietvaros, iekļaujošas izglītības profesionālajā kopienā “Skola katram bērnam”, jau otro mācību gadu iesaistījušies un aktīvi darbojas Ropažu vidusskolas un Ropažu pirmsskolas izglītības iestādes “Annele” pedagogu komandas.

Viens no šī projekta mērķiem ir sniegt atbalstu katrai izglītības iestādei vīzijas par iekļaujošu izglītību realizēšanā. Vispirms tiek definēts mērķis un uzdevumi, tad plānots, kādas rīcības un resursi nepieciešami mērķa sasniegšanai.

Šogad, 16. septembris bija abu izglītības iestāžu pedagogu komandu īpaša diena, jo tās piedalījās pirmsskolu un skolu komandu Iekļaujošas izglītības profesionālās pilnveides programmas "Skola katram bērnam" konferencē. Konferencē skolotāji, iestāžu vadītāji un dibinātāju pārstāvji no visas Latvijas izglītības iestādēm dalījās ar dažādiem iekļaujošas izglītības piemēriem gan pirmsskolās, gan skolās.

Ropažu vidusskolas komanda uzsver, ka skola ir vieta, kurā satiekas bērni ar dažādām spējām, vajadzībām, interesēm un pieredzi. Ropažu vidusskolā mācās skolēni no dažādām kultūrām, reliģijām un ar dažādām individuālajām vajadzībām. Tāpēc ir būtiski, lai skola spētu pamanīt katra skolēna vajadzības un atbalstīt viņa izaugsmi.

Ropažu vidusskolas mērķis ir kļūt par skolu katram bērnam, par skolu, kurā dažādība ir vērtība. Programmas ietvaros tiek analizētas skolas iespējas, lai uzlabotu iekļaujošās izglītības procesu skolā.

Konferencē Ropažu vidusskolas komanda prezentēja skolas pieredzes stāstu “Kā pakāpeniski ieviest vērtībizglītības un izaugsmes domāšanas programmu skolā”.

Ropažu pirmsskolas izglītības iestādē  “Annele”, šajā mācību gadā pedagogu komanda strādā pie agrīnās izvērtēšanas, diagnostikas un atbalsta sniegšanas sistēmas izveides. Mēs plānojam jau agrīnā vecumā identificēt bērna vajadzības un sniegt atbalstu gan bērnam, gan bērna ģimenei.

Konferencē "Anneles" speciālais pedagogs Inga Bleidele dalījās pieredzē, kā viņa veic korekcijas darbu bērniem, kuriem diagnosticēti jaukti, uzvedības, valodas, viegli garīgās attīstības, autiskā spektra traucējumi. Viņa smēlusies pieredzi un iedvesmu gan Montesorī pedagoģijā, gan starptautiski iegūtajā pieredzē. Savā darbā Inga izmanto multisensoro pieeju, vienlaicīgi stimulējot bērna motivāciju un sadarbības prasmes.

“Anneles” komanda saka, ka vēl tāls ceļš ejams, lai varētu teikt, ka esam iekļaujoša iestāde, taču ieguldītais darbs, laiks un pūles ir tā vērtas. Sasniegtie rezultāti sniedz gandarījumu un motivē neapstāties pie padarītā.

Abu izglītības iestāžu komandas apstiprina, ka tikšanas laikā gūtas vērtīgas atziņas par citu skolu pieredzi ceļā uz iekļaujošu izglītību.

Ropažu vidusskolas komanda - direktore - Nora Pavlova, matemātikas skolotāja - Dace Pavlova, direktores vietnieces - Linda Bezrodina un Jolanta Nazarova.

Ropažu pirmsskolas izglītības iestādes “Annele” komanda - psiholoģe Linda Knīsa, logopēdes Līva Irbe un Ieva Jaunākā, speciālais pedagogs Inga Bleidele un vadītājas vietniece izglītības jomā Gunita Kalniņa.