Pašvaldība
CleanR atbildes

Vides pakalpojumu sniedzējs “CleanR”, uzsākot atkritumu apsaimniekošanu Ropažu un Garkalnes pagastā, piedāvā iedzīvotājiem vairākus būtiskus ieguvumus un uzlabojumus – šobrīd klientiem tiek nodrošināts mazāks tarifs par atkritumu izvešanu, iedzīvotājiem ir iespēja šķirot atkritumus savā īpašumā, klienti var saņemt pakalpojumus attālināti portālā manai.videi.lv vai mobilajā lietotnē MANAI VIDEI un virkne citu lietu, kas nebija pieejamas līdz šim.

Turklāt, “CleanR” plāno efektīvus, ilgstpējīgus un videi draudzīgākus maršrutus, bet autovadītāji un krāvēji apzina reģiona specifiku un atkritumu konteineru novietošanas punktus.

Lai veidotos veiksmīga savstarpējā sadarbība, “CleanR” ir apkopojis aktuālo informāciju par sniegtajiem pakalpojumiem.

# Pakalpojumu sniegšanas uzsākšana

Uzsākot darbību jaunā reģionā, pirmie divi mēneši tiek aizvadīti, uzlabojot sadarbību ar klientiem. Turklāt “CleanR” saskaras ar reģiona specifiku, tāpēc ciešā sadarbībā ar pašvaldību tiek meklēti labākie risinājumi. Gan iedzīvotājiem, gan uzņēmumiem ir jāpierod pie jauna atkritumu izvešanas grafika, līguma nosacījumiem un citām ar atkritumu apsaimniekošanu saistītām lietām, pie kurām iedzīvotāji bija pieraduši.

# Atkritumu izvešanas grafiks

Atkritumu izvešanas grafiks tiek nodrošināts atbilstoši novada saistošajiem noteikumiem, kur ir precīzi atrunāta atkritumu izvešanas regularitāte un sanitāro normu minimālās prasības.

Atkritumu izvešana tiek organizēta no plkst.6.00 līdz 20.00. “CleanR” plāno atkritumu izvešanas maršrutus un grafiku tā, lai izvešana noritētu maksimāli efektīvi, piemēram, lai automobilis pēc iespējas mazāk noslogotu novada ceļus un mazinātu ietekmi uz vidi.

Pirms tam Ropažu un Garkalnes pagastā atkritumu izvešana notika konkrētās mēneša nedēļās, bet šobrīd pakalpojums tiek nodrošināts katru otro / ceturto nedēļu. Lai pāreja uz jauno grafiku būtu ērtāka, “CleanR” piedāvā pieteikt vai atcelt pirmās atkritumu izvešanas reizes.

Ņemot vērā, ka turpmāk atkritumu izvešanas notiks plānotajā režīmā, kas iedzīvotājiem ir zināms un ar ko tie var rēķināties, situācijām, ka atkritumi uzkrājas, nevajadzētu rasties. Gadījumā, ja atkritumi jāizved biežāk vai nepieciešamas citas izmaiņas grafikā vai konteineru skaitā, “CleanR” ir pretimnākošs un var veikt izmaiņas atbilstoši iespējām.

# Iedzīvotāju informēšana

“CleanR” iedzīvotājiem ir nosūtījis informāciju par atkritumu izvešanas grafiku un plānotajām pakalpojuma sniegšanas dienām uz klientu e-pasta adresi un pa pastu (tiem iedzīvotājiem, kuriem nav e-pasta adreses). Tāpat pirmajā mēnesī iedzīvotājiem īsziņas veidā tiek sūtīti atgādinājumi izlikt konteineru.

Lai klienti varētu ātrāk pierast pie jaunā atkritumu izvešanas grafika, mobilajā lietotnē MANAI VIDEI ir pieejami atgādinājuma paziņojumi, kurus var saņemt katru dienu. Piemēram, klientam ir iespēja norādīt, lai iepriekšējā vakarā pirms atkritumu izvešanas mobilajā tālrunī parādās atgādinājums novietot atkritumu konteineri apsaimniekotājam pieejamā vietā.

Izvešanas grafiks, pakalpojumu izpildes vēsture un citas klientam noderīgas lietas ir pieejami visu diennakti pašapkalpošanās portālā un mobilajā aplikācijā manai.videi.

# Atkritumu konteineru novietošana

Konteineriem jābūt novietotiem labi redzamā vietā, kur var piekļūt atkritumu izvešanas transportlīdzeklis.

Jāņem vērā, ka atkritumu apsaimniekotājs rēķinās, ka konteiners atrodas norādītajā adresē, bet, ja tā nav, darbiniekiem var rasties grūtības to atrast. Situācijas, kad atkritumu konteiners nav novietots pie līguma slēdzēja adreses, tiek risinātas individuāli ar katru klientu.

Gadījumā, ja konteiners tiek pārvietots uz citu vietu, aicinām par to laikus brīdināt atkritumu apsaimniekotāju, lai tas var veikt izmaiņas loģistikas sistēmā, ar kuras palīdzību darbinieki veic maršrutu izpildi.

# Jaunu konteineru uzstādīšana

Klientiem ir iespēja pieteikt konteineru uzstādīšanu. Ņemot vērā, ka Ropažu un Garkalnes pagastā tas aktīvi tiek darīts, šobrīd process var aizņemt nedaudz ilgāku laiku nekā ierasts. Iedzīvotāju ērtībām “CleanR” veica konteineru pārpirkšanu no iepriekšējiem operatoriem.

Tāpat, uzsākot jaunas teritorijas apsaimniekošanu, sākotnēji daļai iedzīvotāju rodas papildu jautājumi, tādēļ var rasties situācijas, kad klientiem, zvanot klientu servisam, līdz savienojumam ar to ir mazliet jāuzgaida.

# Publisko šķirošanas punktu konteineri

“CleanR”, regulāri sekojot līdzi tam, kā pildās publisko šķirošanas punktu konteineri, jau šonedēļ mainīs to izvešanas grafiku, jo iedzīvotāju šķirošanas aktivitāte ir liela un konteineri pildās ātrāk nekā sākotnējā grafikā bija paredzēts.

Ja iedzīvotāji redz, ka kādā no laukumiem konteineru tukšošanu jāveic biežāk, aicinām informēt mūs, lai varam veikt izmaiņas grafikā vai konteineru skaitā.

# Līguma noslēgšana

Iedzīvotāji, kuri nav paspējuši noslēgt līgumu ar “CleanR”, aicināti to izdarīt iespējami ātrāk, lai varētu saņemt atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus. Atkritumu izvešana tiks veikta pēc līguma parakstīšanas. Līguma noslēgšana var aizņemt līdz trim darba dienām. Aicinām pirms tam atkārtoti pārbaudīt līgumā norādīto informāciju!

“CleanR” katrā situācijā strādā saskaņā ar principu “Konsultē vispirms!” Tādējādi iedzīvotāji tiek informēti par atkritumu izvešanas grafiku, atkritumu pareizu šķirošanu, līguma nosacījumiem u.tml. Tādēļ sadarbības uzsākšanas pirmajā mēnesī līgumsods par nebūtisku līguma punktu pārkāpumu netiks piemērots; katra situācija tiek skatīta individuāli.

Ropažu un Garkalnes novada iedzīvotāji aktīvi izmanto digitālos pakalpojumus – 85% klienti līgumu noslēguši elektroniski portālā manai.videi.lv vai mobilajā lietotnē MANAI VIDEI. “CleanR” darbinieki aktīvi palīdz klientiem, kuriem radušies jautājumi līguma slēgšanas procesā. Ja klientam kaut kas neizdodas, katra šāda situācija tiek risināta individuāli.

# Klientu adreses

“CleanR” izmanto labāko un modernāko adrešu kataloga un kartes risinājumu Latvijā, un tas ir vienīgais rīks, kas pilnībā uztur visas aktuālās adreses. Diemžēl var būt situācijas, kad adreses nesakrīt, ir notikusi pāradresācija vai norādīta nepilnīga informācija. Šādos gadījumos klients var pieteikt līguma sagatavošanu telefoniski, ar e-pasta starpniecību vai klātienē.

# Klientu apkalpošana

“CleanR” aicina iedzīvotājus būt saprotošiem sakarā ar atkritumu apsaimniekotāja un kārtības, kādā tie tiek apsaimniekoti, maiņu Ropažu un Garkalnes pagastā. Neskaidrību vai jautājumu gadījumā aicinām vērsties mūsu klientu apkalpošanas centrā, zvanot uz tālruņa numuru 67111001 vai rakstot uz e-pasta adresi kc@cleanr.lv. Lai turpinātu uzlabotu klientu servisu, “CleanR” regulāri seko līdzi klientu apkalpošanas kvalitātei, veicot sarunu ierakstu un e-pastu sarakstes analīzi, kā arī novērtējot klientu atsauksmes pēc sarunām.

Pašvaldības informācija par situāciju Vidzemes šoseju Garkalnes ciemā adresēm, kas atrodas gar dzelzceļa līniju

Tā kā uzsākot atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu, tika konstatēts, ka SIA “Clean R” atkritumu izvešanas automašīnām ceļa posms Vidzemes šosejā Garkalnes ciemā gar dzelzceļa līniju nav piemērots, pašvaldība ir iesaistījusies situācijas risināšanā un tuvākās nedēļas laikā tiks izveidots smagajam transportam atbilstošs ceļa segums.

Ja ir identificēti līdzīgi ceļa posmi, kuros ir apgrūtināta atkritumu izvešana nepiemērota ceļa seguma dēļ, lūdzam informēt pašvaldību.