Skolēnu brīvlaiks ir viens no aktīvākajiem brīžiem, kad pedagogi dalās pieredzē, papildina savas profesionālās zināšanas. 11. martā Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolā tikās 42 Ropažu novada sākumskolas pedagogi, lai dalītos ar savām idejām un pieredzi metodisko ideju darbnīcās "Radu, rādu, rosinu!”. Veicinot plašāku sākumskolas skolotāju sadarbību un pieredzes apmaiņu, divas no deviņām darbnīcām vadīja Rīgas skolu sākumskolas skolotājas. Pēc darbnīcu apmeklējuma pedagogi iepazinās ar izdevniecības “Skolas Vārds” mūsdienīgo mācību līdzekļu iespējām.
Metodiskās darbnīcas piedāvāja inovatīvas pieejas un praktiskus risinājumus mācību procesa pilnveidei. Praktiskas idejas, kā diferencēt uzdevumus iekļaujošajā izglītībā sadarbībā ar skolotāja palīgu, kas skolotājiem palīdzēs veicināt visu skolēnu iesaisti un izaugsmi, pastāstīja Garkalnes Mākslu un vispārizglītojošās pamatskolas skolotājas. Efektīvs un radošs mūsdienu mācību process nav iedomājams bez digitālo resursu izmantošanas. Par IT caurviju prasmēm mācību stundās ar praktiskiem uzdevumiem un piemēriem savā pieredzē dalījās Upesleju sākumskolas pedagogi. Savukārt Ulbrokas skolotājas profesionālās pieredzes atziņas un labās prakses piemēri par mācību satura integrētu apguvi lingvistiski neviendabīgā vidē, palīdzēs skolotājiem prasmīgāk strukturēt mācību stundas. Berģu Mūzikas un mākslas pamatskolas darbnīcā tika aktualizēti nosacījumi, kas skolotājam jāievēro, veidojot pārbaudes darbus par teksta izpratni. Kā nevajadzīgas lietas un priekšmetus pārvērst skolēniem ikdienā izmantojamās spēlēs, pastāstīja Ropažu vidusskolas sākumskolas skolotājas. Sadarbojoties ar bibliotēku, var attīstīt dažādas jomas mācību procesā – par šīs sadarbības ieguvumiem iepazīstināja Vangažu vidusskolas pedagogi.
Joprojām aktuāls jautājums skolās ir izglītojamo lasītprasme. Idejas un metodes, izaicinājumus lasītprasmes veicināšanai un attīstīšanai pastāstīja Stopiņu pamatskolas skolotāja un Rīgas 45.vidusskolas kolēģes, kas popularizēja savu pieredzi Ropažu novada sākumskolas skolotājiem. Praktiska darbošanās sagaidīja Rīgas 6.vidusskolas sākumskolas skolotājas darbnīcā ,,Asociatīvo kartīšu izmantošana mācību un audzināšanas procesā.” Šāda veida metodiskajā dienā, popularizējot labās prakses piemērus, pievienotā vērtība ir iespēja satikt un vēl labāk iepazīt savas jomas kolēģus.
Sākumskolas skolotāji ne tikai dalījās ar metodiskajiem materiāliem, bet arī papildināja savas ideju bankas. Lai izdodas kādu ideju, aktivitāti no sākumskolas skolotāju metodiskās dienas ,,Radu, rādu, rosinu!” ieviest savā ikdienas darbā!