Stopiņu pagastā projekts “Stop 4 – 7” darbību uzsāka 2020. gadā un projektu bija iespējams sākt un īstenot, pateicoties Pārresoru koordinācijas centra iniciatīvai “Laimīgi bērni”, biedrībai “Latvijas Kognitīvi biheiviorālās terapijas asociācija” un Stopiņu pašvaldībai.
2021./2022. mācību gadā tika novadītas divas projekta “Stop 4 – 7” agrīnās intervences grupas. Katras grupas darbība ilga 10 nedēļas.
“Stop 4 – 7” programmas mērķis ir mazināt bērnu un jauniešu problemātisko uzvedību, mācot vecākus un pirmsskolas pedagogus izmantot pozitīvu audzināšanu. Svarīga programmas daļa ir vecāku un pedagogu aktīva līdzdalība un sadarbība. Vecākiem un skolotājiem programmas norises laikā tika mācīts vērot un izprast bērna uzvedību, pozitīvi pastiprināt vēlamo uzvedību, nejauši neapbalvot problemātisku uzvedību, būt konsekventiem un disciplinēt, regulēt savas emocijas.
Bērniem agrīnās intervences programmas “Stop 4 – 7” laikā tika mācīts sadarboties, iekļauties nodarbībās, ievērot norādījumus un noteikumus, būt draudzīgiem un laipniem, risināt problēmas, pazīt un regulēt emocijas.
Katrā intervences grupā tika iekļauti 12 pirmsskolas vecuma bērni, viņu vecāki, pedagogi. Intervences grupas laikā tika novadītas 10 nodarbības bērniem, 10 nodarbības vecākiem un 4 nodarbības pirmsskolas pedagogiem. Vecāku un skolotāju nodarbības notika Zoom platformā.
Projektā piedalījās bērni no Ulbrokas PII “Pienenīte”, Stopiņu pamatskolas pirmsskolas grupām, Upesleju sākumskolas pirmsskolas grupām, Garkalnes PII “Skudriņas” un Vangažu pilsētas PII “Jancis”. Pedagogu nodarbības apmeklēja 27 Ropažu novada pirmsskolas pedagogi.
Nodarbības vadīja programmas “Stop 4 – 7” treneri. Treneres Ingrīda Pārupe, Santa Šika un Evita Anča no Ulbrokas PII “Pienenīte”, Marina Mjalika, Dace Voļska no Sauriešu pamatskolas pirmsskolas grupām, Līga Circene un Zane Gulbe no Upesleju sākumskolas pirmsskolas grupām.
Nākamajā mācību gadā plānots novadīt vēl divas agrīnās intervences programmas “Stop 4 – 7” projekta grupas, turpinot iesaistīt visas Ropažu novada pirmsskolas izglītības iestādes.