Pašvaldība
Bariņtiesas vakance

Pieteikumu, norādot “Bāriņtiesas locekļa amata konkursam” var iesniegt līdz 2021. gada 22.novembrim.

Saskaņā ar Bāriņtiesu likuma 10.panta otro daļu par bāriņtiesas locekli var būt persona:

  • kura ir Latvijas Republikas pilsonis vai nepilsonis;
  • kura sasniegusi 30 gadu vecumu;
  • kura ieguvusi vismaz akadēmisko bakalaura grādu vai profesionālo bakalaura grādu un 5. līmeņa profesionālo kvalifikāciju vai citu Latvijas izglītības klasifikācijā noteiktajam Eiropas kvalifikācijas ietvarstruktūras 6. līmenim atbilstošu kvalifikāciju pedagoģijā, psiholoģijā, medicīnā, sociālajā darbā vai tiesību zinātnē, izglītības vadībā vai sabiedrības vadībā un kurai ir ne mazāk kā triju gadu darba stāžs attiecīgi iegūtās izglītības tematiskajā jomā vai bāriņtiesas priekšsēdētāja, bāriņtiesas priekšsēdētāja vietnieka vai bāriņtiesas locekļa amata pienākumu pildīšanā;
  • kura prot valsts valodu augstākajā līmenī;
  • kurai ir nevainojama reputācija;
  • kurai nav Bāriņtiesu likuma 11.pantā minēto šķēršļu ieņemt bāriņtiesas locekļa amatu;
  • priekšrocība pretendentiem, kuri apguvuši Bāriņtiesu likuma 10.panta ceturtajā daļā minēto mācību programmu, kuriem ir pieredze bāriņtiesas darbā un bērnu tiesību aizsardzības jautājumos.

Galvenie amata pienākumi:

  • aizsargāt bērnu un aizgādnībā esošo personu tiesības un tiesiskās intereses;
  • sniegt palīdzību bērnam vai personai ar daļēji ierobežotu rīcībspēju, kura pēc palīdzības vērsusies bāriņtiesā;
  • veikt personu dzīves apstākļu pārbaudes un ģimeņu riska novērtējumu;
  • noskaidrot pušu viedokļus, tanī skaitā veikt sarunu ar bērnu;
  • sagatavot lietas izskatīšanai bāriņtiesas sēdē;
  • sagatavot lēmumus un citus dokumentus atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
  • piedalīties bāriņtiesas sēdēs, lai nodrošinātu koleģiālu lēmuma pieņemšanu,nepieciešamības gadījumā pieņemt vienpersonisku lēmumu saskaņā ar Bāriņtiesu likuma un bērnu tiesību aizsardzības likuma prasībām, ja bērns atrodas veselībai un dzīvībai bīstamos apstākļos;
  • sagatavot prasības pieteikumus un pieteikumus sevišķā tiesāšanās kārtībā;
  • sadarboties ar citām bāriņtiesām, ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, veselības aprūpes un izglītības iestādēm, sociālajiem dienestiem un policijas iestādēm, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju, Valsts probācijas dienestu, tiesu izpildītājiem;
  • pieņemt apmeklētājus, konsultēt, izskatīt iesniegumus un sūdzības, to skaitā iesniegumus un sūdzības par vecāka, aizbildņa, aizgādņa un audžuģimenes rīcību;
  • strādāt ar bāriņtiesas darbam nepieciešamajām datu bāzēm un sistēmām, veicot informācijas izvērtēšanu, iegūšanu un aktualizēšanu;
  • pildīt citus pienākumus, kas paredzēti normatīvajos aktos vai noteikti amata aprakstā.


Nepieciešamās prasmes, spējas un zināšanas:

  • izpratne un zināšanas par amata pienākumu izpildi reglamentējošo normatīvo aktu prasībām;
  • spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos un augsta stresa noturība;
  • spēja pieņemt lēmumus, stratēģiska un analītiska domāšana;
  • labas komunikācijas, sadarbības un saskarsmes spējas;
  • teicamas prasmes darbā ar datoru;
  • vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība.


Mēs piedāvājam:

  • pilnas slodzes darbu (uz nenoteiktu laiku);
  • stabilu atalgojumu (1190,00 EUR pirms nodokļu nomaksas);
  • veselības apdrošināšanu (pēc pārbaudes laika) un sociālās garantijas;
  • atbalstu profesionālajā izaugsmē.

Darba veikšanas vieta:

  •  Institūta iela 30, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2130 (divas amata vietas);
  • Rīgas iela 13, Ropaži, Ropažu novads, LV–2135 (divas amata vietas).

Pieteikumu, norādot “Bāriņtiesas locekļa amata konkursam” var iesniegt:

  • ar pasta starpniecību, adresējot sūtījumu - Ropažu novada pašvaldība, adrese: Institūta iela 1A, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2130;
  • personīgi (slēgtā aploksnē) - Ropažu novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (VPVKAC), kas atrodas adresē: Institūta iela 1A, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2130 (darba laikā);
  • elektroniski ar drošu elektronisko parakstu, iesūtot dokumentus pašvaldības e-adresē vai elektroniskā pasta adresē: novada.dome@ropazi.lv , līdz 2021. gada 22.novembrim ar norādi “Bāriņtiesas locekļa amatam”.

Pieteikums satur šādus dokumentus:

  • motivētu pieteikuma vēstuli;
  • dzīves aprakstu (Curriculum Vitae);
  • Bāriņtiesas likuma 10.panta pirmajai daļai atbilstošo izglītības dokumentu kopijas un apliecinājumu, ka uz pretendentu neattiecas Bāriņtiesu likuma 11.pantā noteiktie ierobežojumi;
  • valsts valodas prasmi apliecinoša dokumenta kopija (nepilsoņiem);
  • atsauksmes/rekomendācijas (ja ir);
  • citu dokumentu kopijas (apliecības, sertifikātus), kuras pretendents uzskata par nepieciešamām (nozīmīgām);
  • papildus apmācību apliecinošu dokumentu kopiju par speciālo zināšanu apguvi Ministru kabineta 05.12.2006. noteikumu Nr.984 noteiktajā apjomā un kārtībā; amata pienākumu izpildei atbilstošu pēdējos trijos gados apgūtu papildus apmācību apliecinošu dokumentu kopijas.

Pretendenti, kuri atbildīs izvirzītajām prasībām, nedēļas laikā pēc pieteikšanās termiņa beigām tiks aicināti uz darba interviju. Uzziņas pa tālruni: 29233894 vai 26319274.

Pretendentu iesūtītie dokumenti un personas dati, uz vakances laiku un noteiktu laiku pēc norādītā  termiņa beigām,  pārziņa leģitīmo interešu ietvaros tiks uzglabāti pārziņa lietvedībā. Iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat savu personas datu apstrādei norādītās vakances pretendentu izvērtēšanas un atlases procesā un saziņai ar Jums. Nosūtītajos dokumentos lūgums neiekļaut sensitīvus (īpašās kategorijas) personas datus. Savu piekrišanu datu apstrādei norādītajiem mērķiem varat atsaukt jebkurā laikā, sazinoties ar pārzini. Pārzinis garantē nenodot pretendenta personas datus trešajām personām, bez pretendenta rakstveida saskaņojuma. Pārzinis Ropažu novada pašvaldības Stopiņu pagasta pārvalde, Institūta iela 1A, Ulbroka, Ropažu novads, Stopiņu pagasts.