Aptauja Novads Pašvaldība
1

2025. gadā no 3.-31. martam norisinājās gadskārtējā Ropažu novada iedzīvotāju aptauja, lai noskaidrotu iedzīvotāju apmierinātību ar dzīvi novadā, pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem un veiktajiem darbiem, kā arī, lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli, kuri darbi būtu jāveic prioritāri.

Aptaujā piedalījās 314 iedzīvotāji, kas ir gandrīz 1% no kopējā iedzīvotāju skaita saskaņā ar Pilsonības migrācijas lietu pārvaldes publicētajiem datiem uz 01.01.2025. – 36 357 (//https://www.pmlp.gov.lv/lv/media/12627/download?attachment). Aptauja veikta anonīmi, rezultāti izmantoti tikai apkopotā veidā. Aptaujas rezultāti neatspoguļo lielākās iedzīvotāju daļas viedokli.

Aptauju varēja aizpildīt mobilajā lietotnē – saņemtas 33 atbildes; elektroniski – saņemtas 248 atbildes; papīra formātā “Tēvzemīte” marta izdevumā un Klientu apkalpošanas centros – saņemtas 33 atbildes. Visi respondenti nav atbildējuši uz visiem jautājumiem.

Vidējais aptaujas dalībnieka profils ir sieviete vecumā no 26-45 gadiem ar augstāko izglītību, strādā algotu darbu, dzīvo Stopiņu pagastā, Ropažu novadā dzīvo 11 un vairāk gadus, un ir apmierināta ar dzīvi novadā.

Apkopojot aptaujas rezultātus, var secināt, ka ir pieaudzis to respondentu skaits, kuri ir apmierināti ar dzīvi Ropažu novadā (71% 2023.gadā; 80% - 2025.gadā), pamazām mainās iedzīvotāju paradumi informācijas iegūšanā, pakalpojumu saņemšanā un saziņā ar pašvaldību. Pieaudzis respondentu skaits, kuri izmanto pašvaldības mobilo lietotni gan informācijas iegūšanai par norisēm pašvaldībā (16%), gan saziņai ar pašvaldību (22%), gan e-pakalpojumu saņemšanai (25%). Nemainīgi, kā divi galvenie informācijas avoti par norisēm pašvaldībā, saglabājas pašvaldības sociālo tīklu konti un mājaslapa.

Aptaujas dalībnieku sadalījums pēc dzimuma: 216 sievietes; 98 vīrieši; vecums: līdz 18 gadiem: 0; 19-25 gadi: 11; 26-45 gadi: 175; 46-65 gadi: 89; 66+ gadi: 36.  

1

Nodarbošanās: uzņēmējs, pašnodarbinātais - 35; algots darbinieks - 209; bērnu kopšanas atvaļinājumā - 11; skolēns, students - 6; mājsaimniece/atbildīgais par mājsaimniecību - 9; pensijā - 44; bezdarbnieks - 0. 

1

Izglītība: pamatizglītība - 3; vispārējā vidējā izglītība - 36; profesionāli tehniskā, vidējā speciālā izglītība - 56; augstākā izglītība - 215; mācās - 4.

1

Dzīvesvieta: Garkalnes pagasts -73; Ropažu pagasts – 86; Stopiņu pagasts – 124; Vangažu pilsēta – 28.

1

Lielākā daļa respondentu – 183, dzīvo novadā 11 un vairāk gadus; mazāk kā 5 gadus – 64; 6-10 gadus – 65.

80% aptaujas respondentu atbildējuši, ka ir apmierināti ar dzīvi Ropažu novadā, salīdzinoši 2023. gadā veiktajā aptaujā apstiprinoši uz šo jautājumu atbildējuši 71% respondentu.

50% respondentu pašvaldības sadarbību ar iedzīvotājiem vērtē kā nepietiekamu, 43% kā labu un 7% kā teicamu. Sadarbības uzlabošanai saņemts 131 ieteikums, visvairāk minētie – biežāka pašvaldības vadības komunikācija, sadarbība ar iedzīvotājiem; uzklausīt iedzīvotāju vēlmes;  rīkot vairāk iedzīvotāju sapulču, arī mazajos ciemos; rīkot vairāk aptauju; plašāk skaidrot domes pieņemtos lēmumus; savlaicīgi atbildēt uz iesniegumiem, ziņojumiem aplikācijā; vairāk informācijas par pasākumiem sociālajos tīklos.

Lielākā daļa respondentu – 54%, informāciju par pašvaldības darbību, pasākumiem un notikumiem novadā iegūst pašvaldības sociālo mediju kontos, rādītājs palicis nemainīgs salīdzinoši ar 2023. gada aptaujas datiem; 48% - pašvaldības mājaslapā. Par 16%, salīdzinot ar 2023. gada rezultātiem, pieaudzis to respondentu skaits, kuri informāciju iegūst pašvaldības mobilajā lietotnē - 45%. Informatīvais izdevums “Tēvzemīte” kā informācijas iegūšanas avots ir 44% respondentu; 19% - pie sludinājumu dēļiem; 3% - aizejot uz pašvaldības domi vai pagasta pārvaldi; 8% informāciju iegūst citur, kā biežāko veidu atzīmējot – kaimiņi, draugi, iedzīvotāju vai klases vecāku Whatsapp grupas.

1

Atskatoties uz 2023. gada aptaujas datiem, mainījušies iedzīvotāju paradumi saziņai ar pašvaldību – par 22% pieaudzis to respondentu skaits, kuri saziņai izmanto mobilo lietotni - 43% 2025. gadā; par 16% pieaudzis arī to respondentu skaits, kuri sazinās tieši ar pašvaldības speciālistiem, šajā gadā sasniedzot 36%. 21% respondentu iesniedz iesniegumu Klientu apkalpošanas centrā; 17% sazinās ar pašvaldības vadību; 14% izmanto sociālo tīklu iespējas; 8% sazinās ar pašvaldības deputātiem; savukārt 19% respondentu norādījuši, ka ar pašvaldību nesazinās. 

1

Novērtējot pašvaldības sniegto pakalpojumu kvalitāti un pieejamību, ar apmeklētāju apkalpošanu apmierināti un drīzāk apmierināti ir 54% respondentu, neapmierināti un drīzāk neapmierināti 12%, bet 34% respondentu nav viedokļa šajā jautājumā. Ar atbilžu uz iesniegumiem sniegšanas savlaicīgumu ir apmierināti un drīzāk apmierināti 47%, ne gluži apmierināti 30% respondentu. Darbinieku kompetence apmierina un gandrīz apmierina 51% respondentu, savukārt 30% respondentu nav apmierināti ar pašvaldības darbinieku kompetenci. 61% respondentu praktiski ir apmierināti, bet 29% nav apmierināti ar informācijas pieejamību par pašvaldības pakalpojumiem. Pašvaldības e-pakalpojumu klāsts apmierina 54% respondentu, savukārt 20% respondentu nav īsti apmierināti ar elektroniski pieejamo pašvaldības pakalpojumu klāstu. 53% respondentu ir atzīmējuši, ka viņus apmierina digitālo pakalpojumu klāsts mobilajā lietotnē, bet 20% tomēr nav apmierināti. 54% respondentu ir apmierināti, bet 13% - nav apmierināti ar pašvaldības telpu vides pieejamību. Šajā jautājumā uz katru no atbildēm 10%-34% respondentu atzīmējuši, ka viņiem nav viedokļa. Kopumā ir samazinājies neapmierināto respondentu skaits visos rādītājos, pieaudzis apmierināto respondentu skaits ar pašvaldības telpu vides pieejamību, pārējie rādītāji praktiski nav mainījušies, salīdzinoši ar 2023. gada aptaujas rezultātiem. 

1

Lielākā daļa respondentu – 32%, pašvaldības pakalpojumus saņemšanai izmanto e-pakalpojumus portālā www.latvija.lv, 25% respondentu izmanto digitālos pakalpojumus mobilajā lietotnē un 25% pašvaldībai nosūta elektroniski parakstītus iesniegumus e-pastā, 17% pašvaldības pakalpojumus saņem klātienē Klientu apkalpošanas centros, savukārt 1% respondentu pašvaldībai iesniegumus nosūta pa pastu. 

1

Novērtējot pašvaldības sniegto pakalpojumu un jomu kvalitāti, līdzīgi kā 2023. gadā, vispozitīvāk respondenti ir novērtējuši bibliotēku sniegtos pakalpojumus, kultūras un atpūtas pasākumus. Apmierinātības pieaugums vērojams atkritumu šķirošanas iespēju jomā novadā, kam seko pirmsskolas izglītības iespējas un sabiedriskās kārtības nodrošināšana. Visvairāk neapmierināti respondenti ir ar grantēto ceļu, ceļu ārpus ciemiem un ielu un ceļu uzturēšanu, kam seko vides sakoptība un ielu apgaismojums. 

1

196 respondenti atbildējuši ar ko viņi lepojas Ropažu novadā. Biežākās atbildes: sakopta vide, dabas pieejamība, kultūras centrs “Ulbrokas Pērle” , atbalsts ģimenēm un bērniem, kultūras pasākumi un sporta aktivitātes, cilvēki novadā.

225 respondenti atbildējuši, kādi 3 darbi būtu jāpaveic nekavējoties. Visvairāk respondenti minējuši dažādas infrastruktūras sakārtošanu – turpināt gājēju un veloceļu attīstību, gājēju drošības uzlabošanu; ielu un ceļu segumu plānveidīga atjaunošana visā novadā; ielu apgaismojuma attīstība; namu apsaimniekošanas pakalpojumu uzlabošana; komunālo pakalpojumu tarifu sakārtošana; izglītības iestāžu vides pilnveidošana, sakārtošana; meliorācijas sistēmu sakārtošana; plašāka kanalizācijas tīklu izbūve blīvi apdzīvotās vietās; grantēto ceļu uzturēšanas kvalitātes paaugstināšana; rotaļlaukumu sakārtošana, papildināšana ar jaunām konstrukcijām.

Paldies iedzīvotājiem par dalību aptaujā!