Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar Rail Baltica projekta ieviesējiem 11. augustā apmeklēja Ropažu novada pašvaldību, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija. Darba tikšanās laikā ar Ropažu novada domes priekšsēdētāju Vitu Paulāni, pašvaldības deputātiem un speciālistiem tika pārrunāta Rail Baltica projektēšanas gaita Rīgas apvada posmā un apspriesta mobilitātes punkta Sauriešos attīstība.
Pēc 2021. gada Administratīvi teritoriālās reformas Ropažu novads apvienots ar Garkalnes, Ropažu, Stopiņu novadiem un Inčukalna novada Vangažu pilsētu. Jaunajā Ropažu novadā iekļaujas Rail Baltica pamata trases Latvijā posms caur Rīgu, Upeslejas–Rīga–Misa, un daļa no Rīgas apvada projektēšanas posma Vangaži–Salaspils–Misa. Tajā ietilpst arī Sauriešu reģionālā stacija, kas tiks veidota par mobilitātes punktu. Projektēšanas darbus Satiksmes ministrijas uzdevumā šajā posmā īsteno RB Rail AS, un tos plānots noslēgt līdz 2022. gada beigām.
“Nākotnē pa Rail Baltica līniju kursēs ne tikai starptautiskie, bet arī piepilsētas vilcieni, ko iedzīvotāji varēs izmantot braucieniem uz Rīgu un citiem Pierīgas centriem, tāpat nozīmīgs ieguvums iedzīvotājiem būs iespēja ērtā un ātrā vilcienā ceļot uz Igaunijas un Lietuvas pilsētām, ko šķērsos Rail Baltica līnija. Pierīgas iedzīvotājiem labā ziņa ir vakar valdībā apstiprinātie nākamie soļi Daugavas šķērsojuma izbūvei pie Salaspils. Tas būs unikāls divlīmeņu tilts, kas apvienos ātrgaitas dzelzceļa līniju un četru joslu ātrgaitas autoceļu, lai savienotu Rīgas apvedceļu abās Daugavas pusēs,” sacīja ministrs.
Rail Baltica kopuzņēmuma RB Rail AS Tehniskais direktors Latvijā Ēriks Diļevs informēja, ka Rail Baltica pamattrases garums jaunajā Ropažu novadā ir vairāk nekā 30 kilometri. Šajā trases posmā kopā plānotas 28 dažādas inženierbūves, tai skaitā satiksmes pārvadi, dzelzceļa pārvadi, gājēju šķērsojumi, dzīvnieku pārejas, kā arī viens mobilitātes punkts Sauriešos. Tāpat arī lai maksimāli mazinātu ietekmi uz apkārtējiem upju baseiniem un vidi, projektā plānoti 8 tilti un 3 dzīvnieku pārejas. Ņemot vērā lielo plānoto inženierbūvju skaitu, īpašumu skārums, kas ietekmētu iedzīvotāju pārvietošanos Ropažu novadā, ir minimāls.
Tikšanās laikā dalībnieki pārrunāja gaidāmās pārmaiņas pārvietošanās paradumos, ko ieviesīs mobilitātes punkta attīstība Sauriešos. Tas sniegs Pierīgas iedzīvotājiem iespējas ātri nokļūt Rīgas centrā.
Ropažu novada domes priekšsēdētāja un klātesošie deputāti uzdeva vairākus jautājumus, lai precizētu konkrētu problēmu iespējamos risinājumus. Satiksmes ministrs un Rail Baltica projekt ieviesēji sniedza atbildes un aicināja sazināties, ja nepieciešami skaidrojumi par risinājumiem konkrētām vietām pagastos.
Uzņēmums “Eiropas dzelzceļa līnijas”, kas ir Rail Baltica projekta oficiālais partneris savā mājaslapā ir apkopojis informāciju iedzīvotājiem, kurus skar Rail Baltic trases izbūve un tā ir pieejama šeit: https://edzl.lv/atsavinasana Šeit var uzzināt atbildes uz dažādiem jautājumiem un saņemt konsultācijas.