Aktualitāte
1

Lai pasargātu sevi no krāpnieku ļaunajiem nolūkiem, kuri aizvien biežāk saziņai ar potenciālajiem upuriem izmanto īpaši pielāgotas e-pasta vēstules un īsziņas, pirms jebkādu darbību veikšanas ir svarīgi pārliecināties par minētās informācijas patiesumu. Arī Latvijas Pasts saskaras ar gadījumiem, kad uzņēmuma vārdā personām liek veikt aizdomīgas darbības, lai tā piekļūtu pie krāpniekiem tik vajadzīgās informācijas.

Pēdējā mēneša laikā Latvijas Pasta vārdā klientiem izsūtītas īsziņas vai e-pasta vēstules, aicinot it kā uzņēmuma mājaslapā precizēt sūtījuma datus vai piegādes adresi. Savukārt sociālajos tīklos tiek piedāvāta iespēja iegādāties it kā Latvijas Pastā neizņemtos sūtījumus.

Atceries!

Latvijas Pasts nekad ar sms vai e-pasta ziņu starpniecību neprasa klientiem ievadīt bankas konta vai maksājumu kartes datus, kā arī apstiprināt darbības ar Smart-ID/kodu kalkulatora kodu. Tāpat Latvijas Pasts nekad neorganizē neizņemtu sūtījumu izpārdošanas.

Kā sevi pasargāt, lai nekļūtu par upuri

  • Ja saņem aizdomīga satura e-pastu, pārliecinies par sūtītāja e-pasta adresi. Latvijas Pasta e-pasti vienmēr beidzas ar @pasts.lv.
  • Latvijas Pasta mājaslapas nosaukums ir www.pasts.lv.
  • Nespied uz aizdomīgām saitēm, kas iekļautas e-pastos vai sms īsziņās.
  • Ja gaidi sūtījumu, pārliecinies par tā statusu, izmantojot drošus rīkus, piemēram, https://pasts.lv/lv/kategorija/sutijumu_sekosana/.
  • Neizpaud personas datus, t. sk. vārdu, uzvārdu, personas kodu vai bankas konta numuru, kartes datus e-pastā, sms īsziņā vai telefona sarunā.
  • Ja rodas šaubas par saņemtās informācijas patiesumu, sazinies ar Latvijas Pasta Klientu centru pa tālruni  27008001 vai e-pastā info@pasts.lv.

Latvijas Pasta klientu dati ir drošībā, un uzņēmumā nav konstatēts neviens datu noplūdes gadījums. Pastiprinātās krāpnieku aktivitātes dēļ Latvijas Pasts regulāri stiprina un atjauno IT drošības risinājumus, lai izvairītos no šādiem riskiem.

Kur ziņot, ja saskaries ar iespējamu apdraudējumu

Par jebkādu kļūmi drošības sistēmā ziņo uz Latvijas Pasta e-pasta adresi itdrosiba@pasts.lv, ietverot šādu informāciju:

  • Ievainojamības detalizētu aprakstu, ieskaitot URL un ievainojamības veidu.
  • Informāciju, kas nepieciešama ievainojamības atkārtošanai, tai skaitā ievainojamības ekrānuzņēmumus.
  • Atklājēja kontaktinformāciju – vārds un uzvārds, e-pasta adrese, tālruņa numurs.

Var ziņot arī CERT.LV gan pa e-pastu – cert@cert.lv vai  cert@cert.gov.lv, gan pa telefonu +371 67085888.

Visa informācijas apmaiņa ir konfidenciāla, lai nodrošinātu incidentā iesaistīto pušu, tajā skaitā arī CERT.LV, intereses un tiesības.

Latvijas Pasts saviem klientiem un sadarbības partneriem iesaka sekot līdzi CERT.LV jaunākajai informācijai, lai uzzinātu, kā sevi pasargāt iespējamajos krāpšanas gadījumos.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts ir valsts kapitāla sabiedrība, un tās darbības virzieni ietver pasta, loģistikas un finanšu pakalpojumus. Uzņēmums specializējas iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. Latvijas Pasts, izmantojot uzticamus gaisa, ūdens un sauszemes tranzīta savienojumus, sniedz pakalpojumus gan privātpersonām, gan biznesa klientiem. Nacionālā pasta operatora komandu veido ap 2300 darbinieku.

Latvijas Pasts rūpējas par klientu pieredz vairāk nekā 155 pasta nodaļās.  Uzņēmums pastāvīgi ievieš inovācijas un mūsdienīgas tehnoloģijas, attīstot valstī lielāko pakomātu pārklājumu 400 vietās. Latvijas Pasta vīzija – kļūt par pirmo izvēli ikkatra Latvijas iedzīvotāja sūtījumiem.