Lasīšana ir viens no labākajiem veidiem, kā attīstīt savas prasmes, paplašināt savu izpratni un iegūt jaunas zināšanas. Tas arī palīdz attīstīt radošumu, kritisko domāšanu un emociju izpratni. Turklāt lasot grāmatas, pusaudzis var izjust izklaidi, iegrimt piedzīvojumos un iegūt dziļākas sapratnes par pasauli un sevi.
Vangažu vidusskolas 7. a klase un skolotāja Inese Reisa 4. martā piedalījās Vangažu pilsētas bibliotēkas organizētajā Lasīšanas semināra aktivitātēs par L. Pastores grāmatu “ Laimes bērni”. Kopīgi pārrunājām, kas ir Laimes bērni autores darbā un mūsu ikdienas dzīvē, vai es esmu Laimes bērns; pārdomas par savu laimes sajūtu ikdienā un atzīmēja savas domas labbūtības skalā; atšifrēja daiļdarba atslēgu vārdus, izmantojot tezaurs.lv definīcijas; pētīja un atšifrēja rūnu rakstu, kas bija iegravēts uz klints malas; pārrunas par grāmatas sižeta galvenajiem tēliem, darbības vietām un piedzīvojumiem džungļos.
Viens no interesantākajiem uzdevumiem pusaudžiem bija izveidot šai grāmatai radošo pulksteni, balstoties uz daiļdarba sižetu, tēliem, dabas elementiem un akcentējot savus atslēgu vārdus, grāmatas citātus. Šie bērnu darbi ir fantastiski, unikāli un ļoti skaisti! Paldies par izdomu, oriģinālo dizainu un džungļu noskaņu, ko šie darbi izstaro! Bijām ļoti pārsteigti par jūsu sagatavoto mājasdarbu!
Iesakām arī citiem lasītājiem izlasīt šo grāmatu, kur nevienu vienaldzīgu neatstās galvenā varoņa Aleksandra Laimes 10 likumi un rosinās uz pārdomām:
- “dažas lietas nemaz nevar izskaidrot, tās vienkārši ir jāpārdzīvo”;
- “ja gribi būt kādam draugs, jāspēj būt godīgam”;
- ”ja iekļūsti laika caurumā, tu tiec pārvietots laikā un telpā”
Secinām, ka analizēt izlasīto grāmatu ir lieliski, jo tas palīdz dziļāk saprast teksta saturu, tā struktūru, tēmas, simboliku, valodas bagātību un interpretāciju. Lasītājs var izjust plašu emociju spektru un attīstīt savu empātiju un emociju izpratni, vienlaikus attīstot arī savu intelektu un literāro gaumi. Seminārs veicina spēju izteikt savas domas un idejas, pilnveido kritisko domāšanu, spēju izvērtēt informāciju un veidot argumentus.
Paldies semināra dalībniekiem par interesanto pieredzi.