Kultūra
Stopiņi veselības projekts

Veselības projekta ietvaros Stopiņu pagastā, atvēta pieteikšanās mākslas terapijas nodarbībām pieaugušajiem, kas notiks 4 pirmdienas 2022.gada janvārī - 10.01., 17.01., 24.01., 31.01. no pl.18-21.

„Ievads Krāsu spēlēs veselumam

Krāsu spēles veselumam nozīmē būt apzinātam šeit un tagad, saskaņā ar sevi, pasauli, Visumu un radīt, apvienojot vienotā veselumā savu intuīciju, jūtas un emocijas, ķermeņa sajūtas, dvēseli un prātu.

Ar krāsām var iekrāsot savu dzīvi visās varavīksnes krāsās arī krīzes situācijās vai šķietamā bezizejā, gūstot dzīvesprieku no radošā procesa vien. Jums būs iespēja:

  • spontāni un brīvi izpaust sevi bez vērtējuma radošā atbalstošā vidē;
  • mazināt saspringumu un trauksmainību;
  • izzināt sevi, paaugstināt pašvērtību, apzinot savas stiprās puses un resursus.

Turklāt mākslas terapijā ir iespēja apzināt neapzināto, apjaust savas slēptās spējas, meklēt risinājumu vai arī ieraudzīt kādu dzīves situāciju pavisam no citas puses. Radot krāsu spēles un aktivizējot iztēli, pamanām tēlus un simbolus, kas ir kā valoda bez vārdiem, kas mēdz pārsteigt, rosināt izjust, domāt un mainīt to, kas traucē justies harmoniski un laimīgi.

Dalībnieki. Pieaugušie, nav nepieciešamas nekādas priekšzināšanas mākslā. Pirms grupas uzsākšanas paredzēta individuāla saruna ar katru dalībnieku par laiku vienojoties individuāli.

Materiālu izvēli var pielāgot dalībnieku iespējām, izmantojot pat parasti ārā metamas lietas (korķīšus, ietinamos papīrus, kartonus, kastes, gumijas, aukliņas u.tml.).

Vēlamie materiāli: A3 lapas apm. 8-10 gab., žurnāli, kurus var griezt, līmes zīmuļi, krāsaini papīri, parastais zīmulis, krāsainie zīmuļi, flomāsteri, pildspalva, piezīmju papīrs.

Būtu jauki, ja būtu pieejams, plastilīns.

Izcili, ja būtu pieejams A2 vai A1 papīrs (var izmantot vecu afišu neapdrukāto pusi), pasteļkrītiņi, akvareļi vai guaša, otas, trauciņi ūdenim.

Grupas vadītāja Dace Visnola, Dr.paed., Mag.sc.sal.sertificēta mākslas terapeite un smilšu spēles terapijas praktizētāja, mākslas skolotāja, lektore, mentore un radošu semināru vadītāja dažāda vecuma cilvēkiem, kā arī apmācīttiesīgā mākslas terapijā un  supervīzore apmācībā.

Ikdienā mākslas terapijas prakses vietas ir Rīgā un Siguldā.

Mākslas terapijas grupas ar krāsu spēlēm vadītas 14 gadus. Katra mazliet citādāka atbilstoši dalībnieku vajadzībām. Šoreiz tiešsaistē, ko arī praktizēju.

Darbības jomas mākslas terapijā – pārmērīga stresa un trauksmes pārvarēšana, izdegšanas sindroms, psihosomatiski, psihiskās un garīgās attīstības traucējumi, emocionālas grūtības un personības izaugsme pieaugušajiem  un bērniem individuāli un grupā. Ar prieku savā pieredzē esmu dalījusies ar studentiem augstskolās, semināros, radošās darbnīcās, kā arī vadījusi mākslas terapijas grupas, t.sk., tematiskās par mandalām, labirintiem, simboliem, mītiem u.c. dabā, telpās un arī tiešsaistē.

Tālākizglītībā zināšanas papildinātas pie ārzemju kolēģiem, dzīvojot ASV, Lielbritānijā, Zviedrijā un Dānijā kopumā 1,5 gadus, kā arī tagad nozīmīgu pieredzi gūstu regulāri tiekoties ar Eiropas mākslas terapeitiem, esmu EFAT (European Federation of Art Therapists) dibinātājbiedre. Kopš 2020.gada marta tiešsaistē tiekos ar ārzemju kolēģiem pat vairākas reizes katru nedēļu. Esmu piedalījusies vairākos starptautiskos mākslas izglītības un mākslas terapijas semināros un konferencēs ar referātiem, pētījumu rezultātiem un radošām darbnīcām Latvijā, Austrijā, ASV, Lielbritānijā, Itālijā, Grieķijā, Lietuvā un Somijā, arī tiešsaistē.  

Kopš studijām ASV savā mākslas terapijas grupu praksē jau vairākus gadus izmantoju ekspresīvās mākslas cilvēka veselumam. Praktiski balstos uz pieredzi, kas gūta klātienē iedvesmojoties no ekspresīvās mākslas terapeitēm Nataly Rodgers, Anin Utigaard, Lisa Herman, Cathy Malchiodi u.c. Mazliet par mākslu lomu  veselumam, kā arī par pieredzēto un pārdomām ASV studiju laikā manā rakstā “The Role of Art in the Exploration of Personality as Wholeness (Mākslas loma personības kā veseluma izpētē),” kas publicēts žurnālā "Izglītība  zinātnei  un  praksei” un pieejams: http://doi.org/10.22364/izup.07

Mīli... Radi... Esi...