Atsaucoties uz iedzīvotāju iesniegumiem un pašvaldības nosūtīto vēstuli VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (turpmāk LVC) par iespējām aprīkot ar luksoforu gājēju pāreju Sauriešos pie sabiedriskā transporta pieturas “Dzelzceļa pārbrauktuve” uz valsts reģionālā autoceļa P5 Ulbroka–Ogre, LVC informē, ka minētās gājēju pārejas aprīkošanu ar luksoforiem neplāno, bet īstenos citus satiksmes drošības uzlabošanas pasākumus.
Lai uzsvērtu esošo ātruma režīmu un disciplinētu autovadītājus to ievērot, LVC uzklās atļautā braukšanas ātruma 50 km/h attēlu uz autoceļa P5 brauktuves no abām pusēm pirms gājēju pārejas. Darbus būs iespējams veikt uzturēšanas darbu ietvaros atbilstošos laika apstākļos. Papildus tam LVC vērtēs iespējas uz esošajiem dzeltenā mirgojošā luksofora stabiem uzstādīt momentānā transportlīdzekļu braukšanas ātruma noteikšanas displejus pret abiem braukšanas virzieniem. Tie detektē transportlīdzekļa ātrumu, uzrāda to uz tablo un, atkarībā no tā vai ātrums pārsniegts vai nē, attēlo zaļās vai sarkanās krāsas signālu. LVC ir uzstādījuši šādas ierīces uz valsts autoceļiem un praksē pierādījies, ka šie signāli disciplinē vadītājus, un tie cenšas ievērot atļauto braukšanas ātrumu. Attiecībā uz jautājumu par stacionārā fotoradara uzstādīšanu pie minētās gājēju pārejas, LVC atbalsta arī šādu ieceri un aicina vērsties Valsts policijā, tā kā jautājums ir minētās iestādes kompetencē.
Sagatavojot atbildi, LVC apsekoja gājēju pāreju un secināja, ka gājēju pārejas aprīkojums ir labā tehniskā stāvoklī un atbilst tehnisko normatīvu prasībām. Pārejas zona ir apgaismota un virs tās uzstādīti dzeltenie mirgojošie luksofori, kas brīdina par pārejas esamību. Līdz sabiedriskā transporta pieturām var nokļūt pa gājēju ceļu, kurš savukārt savienojas ar Sauriešu ciemata iekšējo ielu tīklu. Tādējādi gājējiem nav jāpārvietojas pa autoceļa nomali. Mazaizsargāto satiksmes dalībnieku infrastruktūra šeit ir ļoti labā stāvoklī. Apsekojot situāciju dabā redzams, ka gājēju pārejas tuvumā cilvēki autoceļu P5 šķērso vēl citās vietās gar gājēju barjeras galu un pretim Rūpnīcas ielas pievienojumam, izvēloties īsāko un ērtāko maršrutu līdz saviem galamērķiem. Par to liecina iemītās takas, kuras redzamas no autoceļa nomales. Līdzšinējā pieredze rāda, ka iedzīvotāji turpinās šķērsot autoceļu pa īsākajiem ierastajiem maršrutiem pat tad, ja gājēju pāreja būtu aprīkota ar luksoforiem.