Būt aktīviem. “Labāk nodilt, nekā sarūsēt”

04.06.2020
Būt aktīviem. “Labāk nodilt, nekā sarūsēt”
Maija pēdējā diena bija finiša līnija Endomondo izaicinājumam Ropažu novadā. Par motivāciju aktīvam dzīvesveidam un izaicinājuma laikā pieveiktajiem kilometriem stāsta izaicinājuma līderi Fadejs un Madara.

Pusgada garumā Ropažu novada iedzīvotiāji tika aicināti sportot individuāli vai ģimenes lokā un reģistrēt savus nosoļotos, noskrietos un nobrauktos kilometrus, lai stiprinātu savu veselību un izaicinātu sevi, nodarboties ar sportiskām aktivitātēm mazliek vairāk kā ierasts.

Kopumā –  soļošanas izaicinājumā piedalījās 51 dalībnieks, kuri pa visiem kopā veikuši 15 300 km, “Ropažnieki skrien” piedalījās 47 dalībnieki, veicot 15 400 km, savukārt velobraukšanas izaicinājumā - 30 dalībnieki un kopā veiktais attālums ir 14 200 km.  Esam noskaidrojuši katras disciplīnas absolūtos uzvarētājus.

 

Fadejs Precinieks ir viens no viņiem, kurš pusgada laikā ir noskrējis 1546,5 km.

Kā ikdienā var tik daudz noskriet? 

Pamatā tas saistīts ar manām ikdienas gaitām. Ņemot vērā manu darba specifiku, man sanāk diezgan mazkustīgs dzīvesveids, tapēc, lai to kaut cik nedaudz kompensētu, es vakaros mazliet papildus izkustos. Pirms vairākiem gadiem tie bija 4-5 km katru otro dienu. Pamazām, uzkrājot fizisko formu, skriešana pārtapa par ikdienas neatņemamu sastāvdaļu.

Vai Endomondo izaicinājums ir ietekmējis Tavus skriešanas un ikdienas paradumus? 

Pats izaicinājums nē, drīzāk jau pašreizējā epidemioloģiskā situācija valstī un pasaulē. Sakarā ar to tika atceltas vai pārceltas vairākas sacensības. Parasti dalība sacesībās prasa daudz spēka un enerģijas. Pēc sacesībām vajadzīgs laiks lai atgūtos, līdz ar to, skriešanas ir mazāk. Arī pirms sacesībām dažas dienas ir jāatpūšas. Pēdējo trīs mēnešu laikā sacesību nebija, atlika tikai skriet.

Vai šobrīd gatavojies kādām sacensībām? 

Pašeiz ir tāda situācija, ka pat nezinu, kam īsti gatavoties. Bijām plānojuši piedalīties šī gada Eiropas čempionātā Rogainingā (6. jūnijs), bet tagad tas ir pārcelts uz augustu, bet neesmu pārliecināts, ka šīs sacensības šogad notiks.

Izaicinājumā piedalījās arī Tava sieva, kurai arī bija vērā ņemami rezultāti. Vai Jūs savā starpā sacentāties? 

Mēs savā starpā nesacenšamies, jo sacesībās piedalāmies kopā vienā komandā. Ikdienā bieži skrienam kopā.

Kāda ir Tava motivācija? 

Šogad es sev esmu izvirzījis mērķi -  noskriet kā minimums 3000 km. Šī tad arī ir mana motivācija, dodoties kartējā ikvakara skrējienā.

Ieteikums, novēlējums lasītājiem? 

Nebaidīties no saviem sapņiem un neapstāties ceļā uz saviem mērķiem.

Vai vēlies kaut ko vēl piebilst? 

Vēlos pateikties par doto iespēju paskriet kopā ar citiem novada iedzīvotajiem (kaut arī tikai online). Izaicinājums ļāva apjaust, ka mūsu novādā ir daudz sportiska dzīvesveida piekritēju.

 

Ir interesanti noskaidrot katra dalībnieka, šajā gadījumā absolūtā uzvarētāja, motivāciju daudzo kilometru pieveikšanā. Madara savus 1687,1 km nosoļojusi pateicoties mazulim, kurš pusdienslaika diendusiņu labprātāk izbauda svaigā gaisā.

 

Kā var ikdienā tik daudz kilometrus pieveikt?

Paldies jāsaka meitai, jo vissvairāk nostaigāts tieši tajā laikā, kamēr meita guļ diendusu. Mājās gultā nolikt gulēt ir grūti, tāpēc dodos ārā, lai ratos var nolikt gulēt, un tad nu to laiku pavadu staigājot. Vakaros dodamies visa ģimene pastaigās, parasti tad dodamies skatīties stirniņas, kas devušās uz lauka vakariņot. 

Esot līdera godā soļošanā un arī ar ievērojamu rezultātu pie skrējējiem…

Sports un fiziskās aktivitātes ir mana dzīve, bez aktīva dzīvesveida es sevi pat nevaru iedomāties. Staigāšana ir vairāk vai mazāk kopā ar ģimeni, divatā vai trijatā, bet skriešana - tie ir treniņi: vismaz 2 treniņi nedēļā ar mērķi būt labākai un sasniegt labākus rezultātus skriešanā.

Vai Endomundo izaicinājums ir ietekmējis Tavus kustību paradumus? 

Jā ietekmēja, jo ikviens sportists un aktīvists apstiprinās, ka ir dienas,kad negribas neko darīt un labāk ir pagulēt pie televizora un ēst čipšus, bet šis izaicinājums lika tajās dienās aizdomāties, ka, ja gribu būt līdera pozīcijās, tad jāiet ārā un jāpadara kaut kas. 

Vai šobrīd gatavojies kādām sacensībām? 

Jā. Gaidu kad sāksies Stirnubuka seriāli un Latvia TrailRace 2020. 

Kāda ir Tava motivācija? 

Gandarījums par paveikto. Jo, atskatoties uz to, cik kilometri noieti vai noskrieti, gandarījums ir liels. Kā arī vēlos parādīt meitai, ka kustēties ir forši un stilīgi, un gribu, lai nākotnē viņa arī ir aktīva. 

Ieteikums, novēlējums lasītājiem?  

Būt aktīviem. “Labāk nodilt, nekā sarūsēt” (Didro)

Foto no personīgā arhīva

Datora versija